Кошик
1266 відгуків
+380 (96) 842-49-93
OIL-SHOP
Кошик

Про що говорять специфікації моторних масел API, ACEA, ILSAC, ААE?

Про що говорять специфікації моторних масел API, ACEA, ILSAC, ААE?

Хто ж ці експертні спільноти, які займаються розробкою стандартів:

 

  • API (від англ. - American Petrol Institute) - Американський інститут нафти;
  • ACEA (від фр. - Association des Constructeurs Européens d'Automobiles) - Асоціація європейських автовиробників;
  • ILSAC (від англ. – International Lubricant Standardization and Approval Committee) - Міжнародний комітет зі стандартизації та схвалення мастильних матеріалів;
  • ААЕ (або рус. - ААІ) - Асоціація автомобільних інженерів Росії.

Мастила для автомобілів американських та азіатських автовиробників класифікуються за API або ILSAC. Європейські виробники автомобілів для визначення якості мастила керуються класифікацією за ACEA. При цьому при виборі мастила для легкових автомобілів, обладнаних дизельним двигуном з фільтром сажі (DPF), керуються вимогами по класифікації ACEA. Комерційний дизельний транспорт орієнтується на велику систему вимог щодо API та ACEA.

Класифікація API поділяє мастила за їх експлуатаційними властивостями. Відповідно до системи API існує дві категорії моторних мастил:


API S (Service), наприклад API SN – мастило для бензинових двигунів;


API C (Commercial), наприклад API CK-4 – мастило для дизельних двигунів.


Розшифровується маркування якості API так. Літера, що йде за "S" або "С", вказує на якість мастила. Чим далі вона стоїть в алфавіті, тим вище вимоги до рівня властивостей мастила. Найнижча поточна специфікація для бензинових двигунів - це API SJ.


В даний час найвищою категорією мастил для бензинових двигунів за класифікацією API є специфікація API SN Plus, що діє з 1 травня 2018 року. Вона особливо актуальна для автомобілів з TGDI (турбованим бензиновим двигуном з прямим упорскуванням), так як моторне мастило такого рівня властивостей здатне запобігти передчасному займанню паливної суміші в циліндрі.

Інші категорії API для бензинових двигунів відповідають:

 

  • API SJ - мастило для автомобілів не старше 2001 року;
  • API SL – мастило для автомобілів не старше 2004 року;
  • API SM – мастило для автомобілів не старше 2010 року;
  • API SN – мастило для автомобілів з 2011 року.

 

 Для легкових бензинових двигунів мастило більш високих специфікацій, наприклад, API SN, можна застосовувати там, де рекомендовано використання мастила попереднього рівня, наприклад, API SM, API SL або API SJ.

Найвищою категорією мастил для дизельних двигунів за цією класифікацією є специфікація API CK-4. Це новий стандарт моторних мастил для автомобілів, що випускаються з 2017 року.

Також чинними стандартами залишаються API CH-4, API CI-4, API CI-4 PLUS та API CJ-4. Цифра «4» у маркуванні специфікації вказує на відповідність мастила вимогам чотиритактних двигунів великого об'єму.

Мастила вищого класу можуть застосовуватися в двигунах, для яких підходять мастила класів нижче. Наприклад, API CK-4 може замінювати такі специфікації як API CJ-4, API CI-4, API CI-4 PLUS і API CH-4.

Специфікація ж API CH-4 може використовуватися там, де підходять мастила застарілих специфікацій API CD, API CE, API CF-4 та API CG-4. При цьому необхідно враховувати рекомендації автовиробника.

Класифікація ACEA виділяє мастила,які орієнтовані на вимоги європейських автовиробників і мають розгорнуту систему схвалень. Її вимоги жорсткіші виходячи із загальноєвропейських стандартів якості.

Відповідно до класифікації ACEA мастила для бензинових та легкових дизельних двигунів об'єднані в одну категорію і мають позначення у вигляді поєднання букв A/B, поряд з якими стоять цифри.

В даний час специфікація A1/B1, що відповідає енергозберігаючим мастилам низької в'язкості, скасовано.

Специфікації A3/B3 відповідають стабільним, зносостійким мастилам, що відповідають базовому рівню вимог автовиробників. Це універсальні повновязкі повнозольні моторні мастила.

Специфікація A3/B4 включає специфікацію A3/B3, а також мастила для бензинового двигуна з прямим упорскуванням і дизельного двигуна з системою інжекції. Мастило цієї специфікації підходить для збільшеного інтервалу заміни мастила та відповідають підвищеним вимогам автовиробників.

Специфікації A5/B5 відповідають енергоефективним моторним мастилам низької в'язкості, орієнтованим на економію палива. Вони застосовні лише двигунів певних моделей.

У зв'язку з екологічними вимогами в європейських країнах класифікацію ACEA доповнено категорією С, якою відповідають мастила для автомобілів, оснащених системою очищення вихлопних газів (сажевий фільтр (DPF), каталітичний нейтралізатор). Ці мастила відрізняються рівнем вмісту SAPS - сульфатної золи, фосфору та сірки.

С1 дуже низький рівень SAPS;

С2 – середній рівень SAPS;

С3 – середній SAPS;

С4 – низький SAPS;

С5 – середній SAPS та економія палива; це малозольне масти ло низької в'язкості.

Мастила для дизельних двигунів важких вантажних автомобілів виділені у категорію E.

E4 – мастило для двигунів екологічних стандартів Euro I – Euro V, які працюють у важких умовах, включаючи збільшені інтервали заміни мастила. Підходять для двигунів без фільтрів сажі, деяких двигунів з EGR (система рециркуляції відпрацьованих газів) і SCR (селективний каталітичний нейтралізатор).

E6 – мастило для двигунів екологічних стандартів Euro I - Euro VI, які працюють у важких умовах із збільшеним інтервалом заміни мастила. Вони підходить для двигунів з EGR та SCR. Такі мастила рекомендовані для двигунів, оснащених сажовими фільтрами, а також працюючими на паливі зі зниженим вмістом сірки.

E7 – мастила з відмінним захистом від зносу дизельних двигунів нового покоління екологічних стандартів Euro I – Euro V. Вони підходять для двигунів без сажових фільтрів та для більшості двигунів з EGR та SCR.

E9 – мастило з відмінним захистом від зносу дизельних двигунів нового покоління екологічних стандартів Euro I – Euro VI. Вони підходять для двигунів з EGR та SCR. Рекомендовані для оснащених сажовими фільтрами двигунів, що працюють на паливі зі зниженим вмістом сірки.

Класифікація ILSAC створена для мастил, що використовуються в американських та японських автомобілях. Вона має п'ять категорій якості, перша з яких вже застаріла, найбільш актуальні в даний час ILSAC GF-4 і ILSAC GF-5.



ILSAC GF-4 – стандарт відповідає рівню вимог API SM;

ILSAC GF-5 – стандарт відповідає рівню вимог API SN.

Два цих стандарти перекривають попередні рівні схвалення.

Класифікація ААЕ (AAІ) має дві категорії мастил:

Б -  для бензинових двигунів;

Д –  для дизельних двигунів.

Цифри після літери означають клас продукту. Вищими є ААІ Б6 (AAE B6) для бензинових двигунів, що відповідають вимогам Euro IV, та ААІ Д5 (AAE D5) для дизелів вантажних автомобілів з наддувом, що працюють у важких умовах і відповідають вимогам Euro-III щодо викидів токсичних компонентів.

Джерело : https://www.mobil.ru/ru-ru/obsluzhivanie-avtomobilya/what-do-abbriviations-acea-api-etc-mean

Інші статті
  • Синтетика чи напівсинтетика : що краще?Синтетика чи напівсинтетика : що краще?
    Моторне мастило має велике значення у забезпеченні нормальної працездатності двигуна. На поверхні деталей та вузлів рідина утворює міцну плівку, яка знижує силу тертя між рухомими елементами. Вибрати мастило часом складно. У спеціалізованих магазинах представлений широкий асортимент подібної продукції: мастило буває синтетичним, напівсинтетичним та мінеральним. Найчастіше водії купують мастило першої та другої групи. 
    Повна версія статті
  • 5W-30, 5W-40, 10W-40 та інші секрети в'язкості моторного мастила5W-30, 5W-40, 10W-40 та інші секрети в'язкості моторного мастила
    Основним параметром при виборі моторного мастила є ступінь його в'язкості. Багато автолюбителів чули цей термін, зустрічали його на етикетках каністр з мастилом, але що означають зображені там цифри і букви, а також навіщо потрібно застосовувати цю технологічну рідину з певним ступенем в'язкості на певному моторі, знають не всі. Сьогодні ми розкриємо секрети в'язкості моторних мастил.
    Повна версія статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner