Синтетика чи напівсинтетика : що краще?
Характеристики синтетичного мастила
Синтетичне мастило виготовляють із природного газу або в ході переробки нафтопродуктів. Мастило демонструє стабільність під час експлуатації. Воно майже не піддається окисленню. Його початкові властивості мало змінюються під впливом зовнішніх чинників. При дії високих і низьких температур в'язкість мастила несильно змінюється. Тому його можна використовувати в різних кліматичних умовах. Синтетична рідина має нижчу в'язкість при низьких температурах, забезпечуючи легкий та швидкий запуск двигуна. За рахунок цього зростає його ресурс.
Якісне моторне мастило - запорука ефективної роботи силового агрегату і взимку, і влітку. До складу мастила входять різні присадки. Кожен виробник додає у рідину свої модифікатори. Ця інформація є конфіденційною, і її немає у відкритому доступі. У процесі роботи мотора присадки не вступають у хімічні реакції з базовою основою, тому виробник може їх легко замінювати, щоб надати складу певні властивості та характеристики.
Серед переваг синтетичного моторного мастила виділяють:
-
низький коефіцієнт випаровування;
-
збереження текучості при мінусових температурах;
-
добрі антифрикційні властивості;
-
економія пального;
-
ефективне змазування вузлів і деталей двигуна, здатність проникати у важкодоступні місця силового агрегату.
З мінусів синтетики варто відзначити його високу вартість . Власники старих автомобілів вважають використання цієї олії недоцільною. Але на дорогах нашої країни з'являється все більше дорогих нових машин, тому синтетичне мастило користується високим попитом.
Особливості напівсинтетичного мастила
Напівсинтетичне мастило – це щось середнє між синтетикою та «мінералкою». Воно виходить у результаті змішування цих двох рідин. Чіткі пропорції синтетичного та мінерального мастила не відомі. Кожен виробник встановлює свої співвідношення. У середньому в напівсинтетиці є 50-60% мінеральної рідини і 40-50% синтетичної, звичайно, присадки.
Напівсинтетичне мастило не рекомендують застосовувати при сильних морозах. Це пов'язано з наявністю мінерального базового мастила. При низьких температурах в'язкість мастила буде вищою, ніж повністю синтетичне мастило. Вартість мастила більш доступна. Напівсинтетичне мастило частіше обирають власники бюджетних автомобілів.
У чому різниця між синтетикою та напівсинтетикою?
Ці рідини мають різний молекулярний склад, який визначає технічні характеристики рідин. У синтетиці вони кращі. Це дозволяє автомобілю працювати в екстремальних умовах і за високих навантажень стабільніше. У напівсинтетичних складів менша стійкість до хімічних та термічних впливів. Їхній ресурс нижчий, ніж у синтетики. Напівсинтетика має наявність мінеральної основи. Воно густіше за низьких температур, що певною мірою погіршує його властивості.
Якщо у досвідчених автовласників виникає вибір: синтетика або напівсинтетика для двигунів з пробігом, то вони віддають перевагу другому варіанту. Це, в першу чергу, пов'язане із вартістю мастила.
Що краще вибрати?
Що краще: синтетичне або напівсинтетичне мастило для двигуна внутрішнього згоряння? Відповідь на запитання залежить від кількох факторів:
-
Марка автомобіля. Виробник техніки вказує на певний допуск або специфікації, які можуть бути, наприклад, тільки в синтетичного мастила. Інформація прописується у супровідній документації.
-
Платоспроможність покупця.
Чи можна змішувати синтетику із напівсинтетикою?
Між автовласниками давно йде суперечка: чи можна до напівсинтетики долити синтетику? Важко передбачити результат хімічних реакцій між різними присадками та базовими основами. Вдаватися до такої процедури можна у крайніх випадках. Краще намагатися уникати таких маніпуляцій. Двигун внутрішнього згоряння не вітає експериментів.
Джерело : https://valvolinerussia.ru/articles/sintetika-ili-polusintetika-chto-luchshe/
- 5W-30, 5W-40, 10W-40 та інші секрети в'язкості моторного мастилаОсновним параметром при виборі моторного мастила є ступінь його в'язкості. Багато автолюбителів чули цей термін, зустрічали його на етикетках каністр з мастилом, але що означають зображені там цифри і букви, а також навіщо потрібно застосовувати цю технологічну рідину з певним ступенем в'язкості на певному моторі, знають не всі. Сьогодні ми розкриємо секрети в'язкості моторних мастил.Повна версія статті
- Про що говорять специфікації моторних масел API, ACEA, ILSAC, ААE?API, ACEA, ILSAC та ААЕ – це міжнародні стандарти якості, розроблені великими експертними організаціями. Виробники автомобілів завжди вказують певні специфікації в посібнику з експлуатації автомобіля, тому є важливим параметром при виборі моторного мастила. Специфікації, що рекомендуються, залежать від конструктивних особливостей і типу двигуна конкретного автомобіля.Повна версія статті